Keuken

Gepersonaliseerd advies, nu ook via mixed reality bij de klant thuis

èggo keukens & interieur bestaat precies 15 jaar. Het Belgische familiebedrijf blijft ambitieus en wil verder groeien. De keten investeert dan ook in uitbreiding van haar netwerk in Vlaanderen, maar ook in het buitenland. Daarnaast investeert èggo in digitale tools om klanten nog beter te adviseren. “We willen klanten al bij het eerste contact onderdompelen in de keuken of het interieur van hun dromen. Nog dit jaar lanceren we onze video-offertes met mixed reality-toepassingen”, stelt CEO Frédéric Taminiaux.

Frédéric Taminiaux
Frédéric Taminiaux, CEO èggo

èggo werd opgericht in 2007 en telt vandaag 76 verkooppunten in 5 landen: België, Luxemburg, Spanje, Senegal en Saudi-Arabië. In België ontwerpt, levert en installeert het bedrijf jaarlijks meer dan 20.000 keukens. In de showrooms van èggo vind je vandaag naast keukens ook badkamers, dressings en andere opbergoplossingen. Doorheen de jaren is het bedrijf geëvolueerd tot een complete interieurinrichter.

Frédéric Taminiaux: “Of je nu een keuken bouwt of een living of badkamer inricht, de techniek blijft dezelfde. Daarnaast willen veel van onze klanten ook het design van hun keuken doortrekken naar andere woonruimtes, met behoud van kwaliteit. Die kwaliteit garanderen wij doordat onze experts thuis langskomen, het totale plaatje bekijken en een uniek ontwerp op maat maken.”

èggo is aan een opmars bezig, begin oktober opende CEO Frédéric Taminiaux de 22ste showroom in Vlaanderen: “We hebben een groeistrategie om de komende vijf jaar nog meer voet aan de grond te krijgen in Vlaanderen. Hoewel er nu wat terughoudendheid is bij de consument, houd ik vast aan de strategie. We moeten alleen de juiste blinde vlekken in ons netwerk vinden.”

Nieuwe technologieën om klantbeleving te versterken

De keten heeft oor naar de verzuchtingen van consumenten. “Ons uitgangspunt blijft dat we design betaalbaar willen houden. Naast een verjaardagskorting bieden we onze klanten daarom momenteel 12 maanden prijsgarantie. Zo hoeven ze zich geen zorgen te maken om de inflatie”, vertelt Frédéric Taminiaux. 

Ook de investeringen in digitalisering werpen vruchten af. “Om het ontwerp nog meer inzichtelijk te maken, lanceren we een video-offerte waarbij de klant via mixed reality zijn nieuwe keuken of interieur te zien krijgt”, meldt de CEO. “We willen onze klanten gelukkig maken. En dat doe je door flexibel in te spelen op hun wensen om uiteindelijk tot het interieur van hun dromen te komen. In de toekomst zullen we trouwens nog meer gebruik gaan maken van technologieën zoals augmented reality om de klantbeleving verder te versterken.”

Verdere uitbreiding in het buitenland

Sinds 2014 is èggo ook in het buitenland actief. Naast het winkelnetwerk in België heeft de keten twee filialen in Luxemburg en elf winkels in Spanje. De Belgische knowhow wordt intussen ook buiten Europa geëxporteerd. Frédéric Taminiaux: “We hebben een eerste winkel geopend in de Senegalese hoofdstad Dakar. We zien een groot groeipotentieel in Afrika en kijken bijvoorbeeld ook naar Marokko en Ivoorkust als mogelijke nieuwe markten. Eind 2021 werd het merk èggo ook gelanceerd in Saudi-Arabië, samen met een lokale partner. Tegen eind dit jaar zal de hoofdstad Riyad drie vestigingen tellen. De komende vijf jaar wordt het aantal vestigingen in het Midden-Oosten uitgebreid tot 25.”